۲۹ دی ۱۳۸۲، ۱۶:۵۸

نخست وزير اردن در گفتگو با القبس :

ايران قادر است از تجزيه عراق جلوگيري كند

نخست وزير اردن تصريح كرد كه ايران نقش بسيار مهمي در برقراري ثبات و آرامش در عراق و جلوگيري از تجزيه اين كشور مي تواند ايفا كند.

به گزارش خبرگزاري مهر، نخست وزير اردن در خصوص سفرش به ايران گفت: ما خواستار تقويت و گسترش روابط با تهران  به ويژه در زمينه اقتصادي هستيم، پادشاه اردن در سفر اخيرش به اين نكته اشاره كرد كه ميزان مبادلات تجاري در حال حاضر واقعا پايين است و ما تلاش خواهيم كرد كه روابط با ايران را در زمينه اقتصادي و نيز سياسي تقويت و گسترش دهيم.
فايز كه با روزنامه القبس كويت گفت وگو مي كرد ، افزود: ايران كشور مهم منطقه است، مي تواند نقش بزرگي در آرام كردن اوضاع عراق ايفا كند، نقش ايران از اين نظر بسيار براي ما اهميت دارد كه قادر است از تجزيه عراق جلوگيري كند و يكپارچگي آن را حفظ كند..
نخست وزير اردن گفت : داشتن روابط اقتصادي با ايران براي ما از اهميت بالايي برخوردار است ، زيرا ايران كشور مهمي است ، ماخواستار روابط اقتصادي قوي با تهران هستيم، برادران ايراني ما هم از افزايش ميزان مبادلات تجاري دوجانبه استقبال مي كنند. وي بحث سياحت و گردشگري ديني را نيز از موضوعات بسيار مهمي خواند كه درسفر به ايران بررسي خواهد كرد.
نخست وزير اردن افزود: موضوع سياحت ديني براي ما بسيار مهم است، اماكن مذهبي در ايران وجود دارد كه براي اردني ها مقدس است و ما موضوع توريسم مذهبي را در تهران بررسي خواهيم كرد تا علاوه بر سفر اردني ها به ايران براي زيارت اماكن مقدسشان، برادران ايراني ما هم بتوانند از اردن و اماكن مقدس آن بازديد كنند، ما در سالهاي اخير تمام اماكن مقدس و مذهبي را به دليل اهميت آن بازسازي كرديم و تصور مي كنم اين مساله از اهميت بالايي در ايران برخوردار است .
نخست وزير اردن در مورد اوضاع عراق و نحوه بازداشت صدام ديكتاتور سابق اين كشور گفت : ما هرگز در امور داخلي عراق دخالت نخواهيم كرد و ملت عراق تصميم گيرنده اصلي در مورد نحوه تعامل با صدام است .
فايز با رد توطئه شارون و حزب ليكود رژيم صهيونيستي براي كوچاندن فلسطيني ها به اردن و اسكان آنها در اين كشورگفت : شارون و حزب ليكود بايد بفهمند اردن ، اردن است و فلسطين ، فلسطين ، ما با تمام توان از كشورمان دفاع خواهيم كرد.
وي در مورد تحولات فلسطين گفت : ثبات در منطقه و حل مساله فلسطين در درجه اول به نفع آمريكا است زيرا اگر مشكل فلسطين حل نشود، خاورميانه هرگز روي آرامش و ثبات را نخواهيد ديد.

کد خبر 53235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha